Emniyet kemeri sorunu nedeniyle çok sayıda Tesla Model X geri çağrılabilir
NBC News tarafından bildirildiği üzere, ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) şu anda yeni Tesla Model XAraçların karıştığı kazalara ilişkin soruşturmalardan bağımsız olarak, diğer iki emniyet kemeri arızasını araştırmak.
NHTSA’nın Kusur Araştırma Ofisi (ODI), Model X sahiplerinin ön emniyet kemerlerinin emniyet kemeri ön gergisine yapışmadığına dair iki şikayet olduğunu belirtir. . Her iki araç sahibi de 2022 ve 2023 model Model X SUV’lerini sürerken emniyet kemerinin çözüldüğünü bildirdi. Müfettişler dedi ki, her iki aracın da yeterince sabitlenmemiş ankraj bağlantıları ile sahiplerine teslim edildiği” o yazıyor.
NHTSA, soruşturmayı ilk olarak 24 Mart’ta başlattı ve yaklaşık 50.000 Model X aracın sorundan etkilenebileceğini söyledi. Her iki durumda da kurum montaj sırasında düzgün şekilde takılmamış.” ve ankrajın ön gerici ile buluştuğu bölgede, bunlar birbirine yalnızca sürtünmeli geçme ile yapışır” bağlantı hatası “Olduğu söyleniyor. Açıklanana göre, “ araçlar hareket halindeyken bağlantıya uygulanan kuvvet sürtünme geçme direncini aştığında” olmuş.
Tesla, 24.000’den fazla Model 3 aracı etkileyen bir sorunu çözmek için geçen yıl farklı bir emniyet kemeri geri çağırması yapmak zorunda kaldı. Bunlar, teknisyenlerin arka koltuk ankrajını doğru bir şekilde yeniden takmadığı, emniyet kemeriyle ilgili olmayan servis merkezi ziyaretleri nedeniyle meydana geldi.
Yeni Tesla geri çağırmalarının çoğu, Tam Kendi Kendine Sürüş özelliği, arka lamba aydınlatma sorunları ve yaya uyarı sesini engelleme sorunu dahil olmak üzere yazılımla ilgili sıkıntılardı. Ancak bu geri çağırmaların aksine, emniyet kemeri sorunlarının kablosuz bir yazılım güncellemesiyle çözülmesi pek olası değildir.